התהלכות

לא כל מה שקָרֵב אליךָ, קרוב אצלךָ

שחר-מריו מרדכי

לא כָּל מַה שֶּׁקָּרֵב אֵלֶיךָ, קָרוֹב אֶצְלְךָ.
זְאֵב בַּשָּׂדֶה, לְמָשָׁל. אוֹ קְצֵה
הַר אֶל תְּהוֹם.
אַךְ עַל סַף נָפְלְךָ – 

לֹא נִשְׁמַעַת הִסְתָּעֲרוּת אָבְדָנִית,
וְיֵשׁ נְכוֹנוּת רַכָּה לָסֶגֶת.
מִשְּׂמֹאלְךָ יֵאוּשׁ, לִימִינְךָ אֱמוּנָה (הַהִשְׁתַּהוּת זְמַנִּית)
מַה מֵּהֶם יָדְךָ מַשֶּׂגֶת? 

לֹא כָּל מַה שֶּׁקָּרֵב אֵלֶיךָ, קָרוֹב אֶצְלְךָ.
חֲתִירָה לְמֶרְכַּז הַמַּעֲגָל, לְמָשָׁל. וִידִיעָתְךָ אֶת
הַקָּצֶה.
הַטֶּלֶפוֹן מְצַלְצֵל. רוֹצִים אוֹתְךָ. וּמָה אַתָּה
רוֹצֶה? 

שֶׁיְּהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ. 

הָרִים הֲרֵי הֵם
תְּשׁוּקַת אֲדָמָה לַשָּׁמַיִם.
לַתְּהוֹם – מַטָּה זֶה קָדִימָה. 

כְּכָל שֶׁקְּרֵבָה הַזִּקְנָה,
קְרוֹבָה הַקְּרִיאָה לְאִמָּא.
מָה הַשָּׁעָה? 

עוֹד מְעַט נוֹהֶרֶת
לִשְׂפַת נְהַר חַיֶּיךָ שַׁיֶּרֶת צְבָאִים.
לֹא כֻּלָּם אוֹהֲבֶיךָ.
אַתָּה יוֹדֵעַ אֶת אוֹהֲבֶיךָ?
וְאוֹהֲבֶיךָ יוֹדְעִים? 

וּבִכְרֹעַ הַצְּבִי הַנָּכוֹן לִשְׁתּוֹת, אַל תָּשִׂים לֵב
לָעֵינַיִם הַטְּרוּטוֹת, לְאֵפֶר הַמַּסָּע, לַשָּׁנִים
הַשּׂוֹרְטוֹת. הַאֲמֵן בִּרְאִי הַפָּנִים הַבּוֹעֵר; יֵשׁ נִיצוֹץ פּוֹקֵעַ, יֵשׁ שִׂפְתֵי
עֵר. מַה שֶּׁלֹּא תַּאֲמִין בּוֹ, יִכְבֶּה. וּמַה שֶּׁלֹּא יִכְבֶּה,
יִרְבֶּה. תִּרְאֶה – 

בֵּין שִׂיחֵי הַגָּדָה
זְאֵב, הַצָּד בְּמַבָּטוֹ אֶת הַצְּבָאִים. כָּךְ לְךָ
זְמַן, הַצָּר עַל חַיֶּיךָ הַנִּגְמָעִים. קַח לְךָ
זְמַן – בַּקֵּשׁ לְחַיֶּיךָ
חַיִּים. 

מַה קָּרֵב אֵלֶיךָ. מַה קָּרוֹב אֶצְלְךָ
אֱלֹהִים 

מתוך "תולדות העתיד", הוצאת אבן חושן, 2010

הערות שוליים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

מדרש

בין שני הצדיקים, רבי יצחק מווּרקִי ורבי מֶנְדל מקוֹצְק, שררה אחווה ורעות. ואולם חסידיהם של אלו נתונים היו במחלוקת. פעם אחת הזדמנו שניהם לעיר אחת,

קרא עוד »

נשלים

זוֹ אֵינָה עֲיֵפוּת, אֶלָא פָּחַד זֶה אֵינוֹ רָעָב, אֶלָא מַחְסוֹר. קִנְאָה בִּלְבוּשׁ בִּקֹּרֶת אֵין זוֹ עֶזְרָה, כִּי אִם קִלְקוּל. אַךְ הַשֶּׁמֶשׁ נִמְצֵאת בְּתוֹכִי בְּדִיוּק בַּמִנוּן

קרא עוד »